mrt 04, 2024 / by akv Vriendenschaar / Geen reacties

Bestuur: in het kort

Waar houdt het bestuur zich nou zoal mee bezig? In de rubriek ‘Bestuur: in het kort’ komt deze keer een aantal punten aan bod uit de periode eind januari – eind februari. We proberen de meest relevante en interessante onderwerpen te delen, het zal nooit uitputtend zijn.

 

Eind januari – eind februari 2024 in het kort:

  • Digitalisering inschrijfprocedure: ben je onlangs lid geworden of heb je onlangs een nieuw lid aangemeld? Dan weet je dat de huidige inschrijfprocedure verouderd is; het formulier dient nog op papier te worden ingevuld, mag vervolgens eventueel ingescand worden, maar is eigenlijk vooral nog gericht op ‘m ‘via de papieren route’ bij de ledenadministratie bezorgen. Deze route wordt zeer binnenkort gedigitaliseerd middels een inschrijfformulier in ‘invulbare pdf’, wat naast het feit dat het een ritje ledenadministratie scheelt, ook drie andere, grote voordelen met zich meebrengt: 1) via deze digitale weg is inschrijven laagdrempeliger; invullen geschiedt zo bijvoorbeeld ook eenvoudig per smartphone, 2) de gevraagde gegevens kunnen makkelijk inlopen in Sportlink, waaronder (eventuele) gegevens voor automatische incasso, 3) er is online een directe koppeling met het vorig jaar geïntroduceerde vrijwilligersbeleid, op basis waarvan bij inschrijving direct wordt uitgevraagd wat je eventueel voor de vereniging zou kunnen of willen betekenen.
  • Gesprekken met commissies: onze commissies zijn heel erg belangrijk voor het draaiende houden van onze verenging. Tussen bestuur en de commissies bestaan over het algemeen korte lijntjes, maar het fijnste is – in ieder geval wat ons betreft – als je af en toe een moment hebt om elkaar wat uitgebreider te spreken, om even te horen wat er speelt en wat we eventueel (meer) voor elkaar kunnen betekenen. Daarom sluiten er vanaf januari ’24 tot einde korfbalseizoen (juni/juli) per toerbeurt afvaardigingen van commissies aan bij onze bestuursvergaderingen. De jeugdcommissie en de communicatiecommissie zijn al langs geweest, waarvoor nogmaals dank. De eerstvolgende vergadering zal in het teken staan van het voorbereiden van de ALV, maar vanaf de vergadering daarna zullen we een volgende commissie uitnodigen.
  • Opknapactie terras: niet alleen sporttechnisch, ook klustechnisch gezien is er de afgelopen jaren weinig stilgezeten aan de Groene Zoom. Naast de dagelijkse of wekelijkse werkzaamheden aan onze accommodatie werd onder andere het dak vervangen, er kwamen nieuwe kleedkamers bij, de accommodatie werd verduurzaamd en het hele interieur en de ‘look en feel’ werden vernieuwd. En dan vergeten we ook vast nog een aantal dingen. Toch is er, wat ons betreft, altijd ruimte om weer een nieuwe ‘opknapactie’ op te pakken. Die actie hebben we voorlopig gericht op het terras, waarbij we in ieder geval denken aan het plaatsen van een mooie terrasoverkapping over de breedte van de kantine, die zowel zonwerend is als bestand tegen regen. We zijn nog in de allereerste inventarisatiefase hiervoor, waarin onder andere met hulp van de accommodatiecommissie wordt gekeken naar een eerste kostenplaatje. Wil je meedenken over deze ‘opknapactie terras’, heb je tips voor leveranciers of wil je misschien zelf meeklussen aan een onderdeel hiervan? Laat dan vooral via je horen via bestuur@akv-vriendenschaar.nl! Alle ideeën, tips en aanbod zijn welkom.

 

Heb je ergens een vraag of opmerking over? Spreek ons – Jur (voorzitter), Mariska (penningmeester), Ronald, Frans, Richard of Fenne (secretaris) – gerust ‘in het echt’ aan of stuur een mailtje naar bestuur@akv-vriendenschaar.nl.